سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نهمین نمایشگاه کتاب

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: نمایشگاه کتاب حوزه با ارائه جدیدترین آثار علمی و دینی، فرصتی را برای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی مردم در جامعه فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: همان‌طور که جامعه به نیازهای جسمی اهمیت می‌دهد، نیازهای روحی نیز بسیار مهم هستند، که یکی از راه‌های تأمین نیازهای روحی، مطالعه کتاب‌ها و انتقال علوم و دانش‌ها به یکدیگر است.

وی افزود: این نمایشگاه بستری را فراهم کرده تا کسانی که به تغذیه روحی نیاز دارند، از این فضای ارزشمند استفاده نموده و با کتب علمی آشنا شوند تا بتوانند نیازهای خود و جامعه را تأمین نمایند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان درباره ارزیابی خود از برگزاری نمایشگاه کتاب حوزوی گفت: طبیعی است که هر نمایشگاهی، از جمله این نمایشگاه، با گذشت زمان کاستی‌های خود را کاهش داده و نقاط قوت خود را افزایش دهد، خوشبختانه این مکان و فضای نمایشگاه نیز نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی ادامه داد: در گذشته شاید فضای محدود و کوچک‌تری داشتیم، اما اکنون با فضای وسیع و گسترده‌تری روبه‌رو هستیم که برای عرضه کتب علمی مکان بسیار مناسبی است.

استاد دروس حوزه علمیه خراسان همچنین از مسئولین خواست تا در حمایت از این نمایشگاه گام‌های مؤثری بردارند و اظهار داشت: اگر بتوانند در زمینه هزینه‌های چاپ و کاغذ به ناشران کمک کنند، کتاب‌ها با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شوند و در نتیجه، متقاضیان با توان مالی کمتر نیز خواهند توانست نیازهای خود را برآورده کنند.

وی در پایان بر اهمیت برگزاری و تقویت چنین نمایشگاه‌هایی برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha